Βουλή


«Η Ελλάδα δε χρωστάει. Της χρωστάνε»

Tο πλήρες κείμενο της Επίκαιρης Επερώτησης:

Προς τους  Υπουργούς:  Εξωτερικών, Οικονομικών και Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων
Θέμα:  Οι οφειλές της Γερμανίας προς την Ελλάδα  



 Στις οικονομικές συναλλαγές της χώρας μας με τις χώρες της Ευρωπαϊκής  Ένωσης δεν είναι μονάχα η Ελλάδα που δανείζεται και χρωστάει. Η ίδια η Γερμανία έχει οφειλές προς την Ελλάδα, τις οποίες ως σήμερα αρνείται να εξοφλήσει. Οι οφειλές αυτές είναι δύο κατηγοριών: οι επανορθώσεις που πρέπει να γίνουν προς το Ελληνικό Δημόσιο και οι αποζημιώσεις που πρέπει να καταβληθούν προς τους πληγέντες πολίτες. 
1. Προς το Ελληνικό Δημόσιο η Γερμανία οφείλει:
α. 108,43 δισεκατομμύρια ευρώ χωρίς τους τόκους. Το ποσό αυτό το οφείλει η Γερμανία λόγω των καταστροφών που προκάλεσε στις υποδομές της Ελλάδας κατά τη διάρκεια της Κατοχής. Το ύψος της συγκεκριμένης οφειλής έχει αποτιμηθεί το έτος 1946 από τη Διασυμμαχική Επιτροπή στο Παρίσι σε  7,1 δισεκατομμύρια δολάρια, αγοραστικής αξίας έτους 1938. Το ποσό αυτό αντιστοιχεί σήμερα σε 108,43 δισεκατομμύρια ευρώ, δίχως να υπολογίσουμε τους τόκους. 
β. 54 δισεκατομμύρια ευρώ χωρίς τους τόκους. Πρόκειται για το αναγκαστικό κατοχικό δάνειο, τα χρήματα δηλαδή που η Τράπεζα της Ελλάδος ήταν υποχρεωμένη  να δανείζει μηνιαίως στη Γερμανία προκειμένου να συντηρείται ο κατοχικός στρατός. Μόλις τελείωσε ο πόλεμος, η ίδια η Γερμανία αναγνώρισε το δάνειο και το ποσό έχει υπολογιστεί πως ανέρχεται στα 3,5 δισεκατομμύρια  δολάρια, αγοραστικής αξίας έτους 1938. Σήμερα το ποσό αυτό αντιστοιχεί σε 54 δισεκατομμύρια ευρώ χωρίς τους τόκους. 
γ. Να επιστρέψει τους κλεμμένους αρχαιολογικούς θησαυρούς, που ανήκουν στον ελληνικό λαό, αποτελούν τμήμα της ελληνικής πολιτιστικής κληρονομιάς αλλά και της κληρονομιάς της ανθρωπότητας και φυσικά η Γερμανία δε νομιμοποιείται στην ιδιοποίησή τους.
2. Η Γερμανία οφείλει, επίσης, αποζημιώσεις στους συγγενείς των θυμάτων, ως ελάχιστο δείγμα έμπρακτης συγγνώμης, διότι φυσικά η ανθρώπινη ζωή δεν είναι δυνατόν να αποτιμηθεί με χρήμα.
Το Γ' Ράιχ πριν μόλις εβδομήντα τρία χρόνια κήρυξε το Β' Παγκόσμιο Πόλεμο και έκανε τα πάντα για να κυριαρχήσει στην Ευρώπη. Η Ελλάδα είναι μία από τις χώρες που επλήγησαν βαθύτατα και σε όλα τα επίπεδα από αυτό τον επεκτατισμό της Γερμανίας. Αυτές τις πληγές δεν τις χωράνε κανενός βιβλίου οι σελίδες και καμιάς αφήγησης τα λόγια.  Η πείνα, ο φόβος, ο θάνατος, η απώλεια της ανθρώπινης ζωής δεν επανορθώνονται. Οφείλουμε να έχουμε συναίσθηση πως όταν εγείρουμε αξιώσεις προς τη Γερμανία ως προς τις επανορθώσεις που χρωστάει στην Ελλάδα, δε διεκδικούμε μονάχα το αυτονόητο αλλά και το ελάχιστο, ως προς την αποκατάσταση του δικαίου και των ανθρωπιστικών και πανανθρώπινων αξιών. 
Ο ΣΥΡΙΖΑ–ΕΚΜ πάντοτε αγωνίζεται για τη δικαιοσύνη, την αλληλεγγύη και την ειρηνική συνύπαρξη των λαών. Με αυτό το πνεύμα, δε μπορούμε να μην επισημάνουμε ότι η Γερμανία αρνείται να δώσει στην Ελλάδα αυτά που της οφείλει, επιδεικνύοντας την αλαζονεία του ισχυρού, για τον οποίο το δίκαιο είναι το συμφέρον του. Στη στάση, όμως, των ελληνικών κυβερνήσεων που δεν υποβάλλονται καν στον κόπο να διεκδικήσουν τα χρεωστούμενα προς την Ελλάδα, τι θα έπρεπε να διακρίνουμε; 
Είναι αρκετές οι έως σήμερα κυβερνήσεις που έχουν αναγνωρίσει ότι εκκρεμούν από τη γερμανική πλευρά οφειλές προς την Ελλάδα. Καμία δεν έχει υπάρξει, όμως, που να έχει κάνει κάτι γι αυτό. Ιδίως αυτήν την εποχή, κατά την οποία οι συγκυρίες είναι για την Ελλάδα τουλάχιστον δυσμενείς, η κυβέρνηση οφείλει να διεκδικήσει από τη Γερμανία την καταβολή των επανορθώσεων και του κατοχικού δανείου.
Αυτή τη στιγμή η Τρόικα και η ΕυρωπαΪκή Ένωση με προεξάρχουσα τη Γερμανία, μας βάζουν το μαχαίρι στο λαιμό και απαιτούν πλήρη υποταγή προκειμένου να αποπληρώσουμε ένα  χρέος, το οποίο μας υποχρέωσαν να δεχθούμε για να σωθεί το χρηματοπιστωτικό κεφάλαιο και να εξοφληθούν υπέρογκα εξοπλιστικά προγράμματα. Με αυτόν τον τρόπο, μας επιβαρύνουν όλο και με περισσότερα χρέη. Δηλαδή μας δανείζουν με τους γνωστούς απεχθείς και επαχθέστατους, λεόντειους όρους, οι οποίοι μας υποδουλώνουν όχι μόνο οικονομικά, αλλά και πολιτικά. Απέναντι σε αυτήν την εξόφθαλμη οικονομική επίθεση που δέχεται η χώρα μας, οι ελληνικές κυβερνήσεις παραμένουν σταθερά κοντόφθαλμες. Και δειλές. 
Η Ελλάδα δε χρωστάει. Της χρωστάνε. Αν η ελληνική κυβέρνηση αποβάλει το σύνδρομο του ραγιά, τότε ο μόνος δρόμος θα είναι να διεκδικήσει αυτό και μόνο αυτό που είναι το δίκαιο για τη χώρα. 
______________
Επερωτώνται οι αρμόδιοι Υπουργοί:
1) Γιατί η κυβέρνηση προτιμάει να δανειζόμαστε από την Τρόικα με τις δεσμεύσεις που οι όροι αυτού του δανεισμού επιβάλλουν, αντί να αξιώσει από τη Γερμανία τα χρήματα που χρωστά στην Ελλάδα;
2) Γιατί η ελληνική κυβέρνηση δεν εξαντλεί κάθε δυνατότητα που της προσφέρει ο νόμος, οι διεθνείς συμβάσεις και οι διεθνείς σχέσεις προκειμένου να αποκατασταθεί η δικαιοσύνη στις σχέσεις μας με τη Γερμανία η οποία μας έχει ως λαό κατάφωρα αδικήσει;
3) Τι είναι αυτό που εμποδίζει την ελληνική κυβέρνηση να διεκδικήσει από τη Γερμανία τις επανορθώσεις που της οφείλει;  
4) Μετά την πρόσφατη απόφαση του Δικαστηρίου της Χάγης, με την οποία προτείνεται οι αποζημιώσεις των θυμάτων της ναζιστικής θηριωδίας να λυθούν με διακρατικές συνεννοήσεις, σε ποιές συγκεκριμένες ενέργειες έχει προβεί η ελληνική κυβέρνηση; Έχει καταρτισθεί πλήρης φάκελος στοιχειοθέτησης των συγκεκριμένων αξιώσεων του Ελληνικού Δημοσίου στο Υπουργείο Οικονομικών; Σε θετική περίπτωση, ποιός είναι ο υπεύθυνος χειρισμού του και σε ποιές ενέργειες και διαβήματα έχει προβεί; Σε αρνητική περίπτωση, σε τι οφείλεται η μη στοιχειοθέτηση φακέλου;
5) Κατά τη διάρκεια των πρόσφατων επίσημων συναντήσεων του Πρωθυπουργού και του Υπουργού Οικονομικών με την Καγκελάριο της Γερμανίας, διατυπώθηκαν συναφή ερωτήματα και αξιώσεις; Σε θετική περίπτωση, ποιά ήταν η επίσημη απάντηση της Γερμανικής πλευράς; Σε αρνητική περίπτωση, για ποιό λόγο δε διατυπώθηκαν;
Οι επερωτώντες Βουλευτές
Γλέζος Μανώλης

Αγαθοπούλου Ειρήνη - Ελένη
Αθανασίου Νάσος
Αλεξόπουλος Απόστολος
Αμανατίδης Γιάννης
Αμμανατίδου Ευαγγελία
Αποστόλου Ευάγγελος
Βαλαβάνη Νάντια
Βαμβακά Τζένη
Βούτσης Νικόλαος
Γάκης Δημήτρης
Γελαλής Δημήτρης
Γερμανίδης Αθανάσιος
Γεροβασίλη Όλγα
Γεωργοπούλου – Σαλτάρη Έφη
Δερμιτζάκης Κωνσταντίνος
Διακάκη Μαρία
Διαμαντόπουλος Ευάγγελος
Διώτη Ηρώ
Δούρου Ρένα
Δρίτσας Θεόδωρος
Δριτσέλη Παναγιώτα
Ζαχαριάς Κωνσταντίνος
Ζεϊμπέκ Χουσεΐν
Ζερδελής Γιάννης
Θεοπεφτάτου Αφροδίτη
Καλογερή Αγνή
Κανελλοπούλου Μαρία
Καρά Γιουσούφ Αϊχάν
Κατριβάνου Βασιλική
Καφαντάρη Χαρούλα
Κοδέλας Δημήτρης
Κοντονής Χαράλαμπος - Σταύρος
Κουράκης Αναστάσιος
Κουρουμπλής Παναγιώτης
Κριτσωτάκης Μιχάλης
Κωνσταντοπούλου Ζωή
Κυριακάκης Βασίλης
Λαφαζάνης Παναγιώτης
Μεϊκόπουλος Αλέξανδρος
Μητρόπουλος Αλέξιος
Μιχαλάκης Νικόλαος
Μπάρκας Κωνσταντίνος
Ξανθός Ανδρέας
Ουζουνίδου Ευγενία
Παναγούλης Ευστάθιος
Πάντζας Γεώργιος
Πετράκος Αθανάσιος
Σακοράφα Σοφία
Σαμοΐλης Στέφανος
Σταθάς Γιάννης
Σταμπουλή Αφροδίτη
Στρατούλης Δημήτρης
Συρμαλένιος Νικόλαος
Τατσόπουλος Πέτρος
Τριανταφύλλου Μαρία
Τσουκαλάς Δημήτρης
Φωτίου Θεανώ
Χαραλαμπίδου Δέσποινα
Χατζηλάμπρου Βασίλης»


                                                                                                                                
Ερώτηση 
της Μαρίας Κανελλοπούλου και του Βασίλη Χατζηλάμπρου
για τη μεταφορά εργαζομένων των φυλακών Πατρών-Αγίου Στεφάνου



24.4.2013

Οι βουλευτές Αχαΐας του ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ Μαρία Κανελλοπούλου και Βασίλης Χατζηλάμπρου κατέθεσαν εχθές Ερώτηση προς τα Υπουργεία Δικαιοσύνης και Οικονομίας σχετικά με την περικοπή της δωρεάν μεταφοράς των εργαζομένων από και προς τις φυλακές Πατρών Αγίου Στεφάνου.



Το πλήρες κείμενο της Ερώτησης έχει ως εξής:



ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς τους κ.κ Υπουργούς Δικαιοσύνης Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, Οικονομίας



ΘΕΜΑ: Προβλήματα στην μεταφορά εργαζομένων και περικοπή αγοράς πετρελαίου στο Κλειστό Κατάστημα κράτησης Πατρών 




Κατά το διάστημα των τελευταίων 10 μηνών, μειώθηκαν ακόμα περισσότερο τα κονδύλια προς το Κατάστημα Κράτησης Πατρών και ειδικά τα κονδύλια που αφορούν στην αγορά πετρελαίου για την κίνηση του λεωφορείου μεταφοράς των εργαζομένων.

Για πρώτη φορά μετά από 35 χρόνια λειτουργίας του Κλειστού Καταστήματος Πατρών καλούνται οι εργαζόμενοι να καλύψουν, από το πενιχρό εισόδημα τους, το κόστος μεταφοράς τους προς και από την υπηρεσία τους. Παρά την μεγάλη απόσταση από την πόλη της Πάτρας και δεδομένου ότι παρά το γεγονός εκτελούν την τόσο ευαίσθητη υπηρεσία τους σε 24ωρη βάση, 7 ημέρες ανά εβδομάδα, με ελλείψεις σε αριθμό προσωπικού, οι ίδιοι οι εργαζόμενοι καλούνται , κατά τους τελευταίους αυτούς 10 μήνες να καλύψουν το κόστος μεταφοράς.

Οι πρόσφατες περικοπές, κατά τον τελευταίο μήνα, περιστέλλουν περαιτέρω τη λειτουργία του λεωφορείου μεταφοράς του προσωπικού, αφού το εγκεκριμένο κονδύλι καλύπτει μόνο την ημερήσια λειτουργία μόνο για 15 με 16 ημέρες και μόνο για την μεταφορά του μικρού σε αριθμό προσωπικού της γραμματείας, ενώ αποκλείεται πια το σύνολο του προσωπικού φύλαξης.

Είναι δε χαρακτηριστικό ότι σε περίπτωση επιφυλακής, φαινόμενο καθόλου σπάνιο, όπως τα πρόσφατα γεγονότακαι στο Κ.Κ. Πατρών απέδειξαν, είναι δύσκολη έως αδύνατη η έγκαιρη μεταφορά του φυλακτικού προσωπικού στο Κατάστημα Κράτησης Πατρών, αν δεν λειτουργεί το λεωφορείο μεταφοράς του προσωπικού.

Επίσης δυσχέρειες εντοπίζονται και ως προς το προσωπικό οδήγησης του λεωφορείου του Κ.Κ. Πατρών. Ο διευθυντής του Κ.Κ. Ζήτησε, με το υπ' αρ. πρωτ.3090/4-3-2013 έγγραφό του , πριν από δύο μήνες, από την κεντρική υπηρεσία του Υπουργείου Δικαιοσύνης Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, την απόσπαση 2 υπαλλήλων της Εξωτερικής Φρουράς του καταστήματος κράτησης της Πάτρας που διαθέτουν επαγγελματικό δίπλωμα οδήγησης για να καλυφθούν οι θέσεις των οδηγών που έχουν συνταξιοδοτηθεί, και ακόμα δεν υπήρξε καμιά απάντηση. Η ικανοποίηση ενός τέτοιου αιτήματος ούτε θα επιβαρύνει οικονομικά το Δημόσιο, ούτε θα προκαλέσει έλλειψη στην εξωτερική φρουρά, δεδομένου ότι οι συγκεκριμένοι εξωτερικοί φρουροί, των οποίων η απόσπαση ζητείται, δεν εκτελούν ένοπλη υπηρεσία.

Οι δύο κενές θέσεις οδηγών, δε, που προέκυψαν από τη συνταξιοδότηση των δύο κανονικών οδηγών του λεωφορείου, καλύπτονται αναγκαστικά και προσωρινά από δύο σωφρονιστικούς υπαλλήλους, η οιονεί και προσωρινή απόσπαση των οποίων στις θέσεις οδηγών, αποδυναμώνει αισθητά το επίπεδο φύλαξης.

Η περιστολή βεβαίως των δαπανών για αγορά πετρελαίου κίνησης για το Κ.Κ. Πατρών, μέρος των οποίων προορίζεται και για τη μεταφορά των εργαζομένων, έχει δυσμενής συνέπειες σε όλες τις λειτουργίες του Κ.Κ. Όπως η σίτιση, η συντήρηση, οι εξωτερικές και πέριξ του Κ.Κ. περιπολίες φύλαξης και η ασφάλεια γενικά.

Επειδή ακόμα και σήμερα οι εργαζόμενοι δεν έχουν λάβει τις νυχτερινές αποζημιώσεις του 2012 και του 2013 αν και αυτό προβλέπεται από το νόμο 4139/2013

Επειδή το ημερήσιο κόστος μετακίνησης για κάθε εργαζόμενο, αν δεν παρέχεται για όλους το λεωφορείο του Κ.Κ., είναι απαγορευτικό



Ερωτώνται οι κ.κ. Υπουργοί:




1. Θα επανέλθει σε πλήρη λειτουργία η δωρεάν μεταφορά όλων των εργαζομένων από και προς το Κ.Κ. Πατρών, για όλες τις βάρδιες και όλες τις ημέρες εργασίας;

2. Θα ικανοποιηθεί το αίτημα της διεύθυνσης του Κ.Κ. Πατρών για απόσπαση των δύο υπαλλήλων εξωτερικής φρούρησης σε θέση οδηγών του λεωφορείου;



Οι ερωτώντες βουλευτές

Μαρία Κανελλοπούλου

Βασίλης Χατζηλάμπρου


                                                                                                                                   



Η βουλευτής Αχαΐας του ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ Μαρία Κανελλοπούλου, από κοινού με άλλους βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ κατέθεσε δύο ερωτήσεις για το Δήμο Δυτικής Αχαΐας
 
16.4.2013
ΕΡΩΤΗΣΗ
Προς τον κ. Υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης και τροφίμων

ΘΕΜΑ: Εκμετάλλευση μέρους εσόδων του ιχθυοτροφείου Προκόπου από το Δήμου Δυτικής Αχαΐας

Στον Δήμο Δυτικής Αχαΐας και στην κοινότητα Μετοχίου του Δημοτικού Διαμερίσματος Λαρισσού,βρίσκεται το ιχθυοτροφείο Προκόπου, από τα μεγαλύτερα της χώρας μας.

Παρά τα προβλεπόμενα στο ΝΔ 420/1970, τα έσοδα από την εκμετάλλευση του Ιχθυοτροφείου περιέρχονται στο Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, αντί να περιέρχονται στους οικείους Δήμους.



Επειδή το άρθρο 65 προβλέπει απόδοση ποσοστού 35% από τα έσοδα του ιχθυοτροφείου Μεσολογγίου στον Δήμο της Πόλης.

Επειδή το άρθρο 20 του ΝΔ 420/1970 προβλέπει πως, ποσοστό 20% των εσόδων του ιχθυοτροφείου Προκόπου, να αποδίδονται στο Ταμείο Αστικού Σχολείου και Κοινωφελών Έργων Μανωλάδος,το οποίο όμως δεν λειτούργησε ποτέ μέχρι σήμερα, ενώ αντίθετα η εκμετάλλευση του παρακείμενου ιχθυοτροφείου Κοτυχίου πραγματοποιείται εδώ και χρόνια από την Δημοτική Επιχείριση του Δήμου Λεχαινών Ηλείας.



Ερωτάται ο κ. Υπουργός



1.Αποδέχεται την προτεινόμενη από τον Δήμο Δυτικής Αχαΐας νομοθετική ρύθμιση, είτε τροποποίηση του άρθρου 69 του ΝΔ 420/1970, προκειμένου ποσοστό τουλάχιστο 30% από τα έσοδα εκμετάλλευσης του ιχυθοτροφείου Προκόπη, να περιέρχονται στον Δήμο Δυτικής Αχαΐας και ειδικά στην κοινωφελή του Επιχείριση, όπως γίνεται αντίστοιχα και με άλλους Δήμους της χώρας;



2.Ποιες άμεσες ενέργειες θα κάνει, προκειμένου να αρθεί η αδικία σε βάρος του Δήμου Δυτικής Αχαΐας, η οποία έχει επισημανθεί στην υπ'αριθμό 270/2011 απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου και έχει γνωστοποιηθεί με το υπ' αριθμό 31450/7-9-2012 έγγραφο του κ. Δημάρχου του Δήμου ΔυτικήςΑχαϊας;





Οι ερωτώντες βουλευτές



Μαρία Κανελλοπούλου



Χαρά Καφαντάρη



Γιάννης Σταθάς


.                                                                                                                                                                  




 


16.4.2013
ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς τους κκ Υπουργούς Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Εσωτερικών και Οικονομικών



ΘΕΜΑ: Ανέγερση νέου δημαρχειακού μεγάρου στο Δήμο Δυτικής Αχαΐας



Ο Δήμος Δυτικής Αχαϊας που προέκυψε, βάσει του “Καλλικράτη, από την συνένωση των πρώην δήμων Δύμης, Λαρίσου, Μόμβρης και Ωλενίας, έχει πληθυσμό περίπου35.000 κατοίκους και ως έδρα του την πόλη της Κάτω Αχαΐας, διοικητικό, ιστορικό, υγειονομικό και οικονομικό κέντρο της περιοχής, αλλά και πόλη λειτουργικής αυτοτέλειας στον τομέα των δημοσίων υπηρεσιών αλλά και στον τομέα εξυπηρέτησης τραπεζικών και άλλων συναλλαγών.

Κατά τον σεισμό του Ιουνίου 2008, μεταξύ άλλων και το κτίριο του Δημαρχείου υπέστη ανεπανόρθωτες ζημιές και κατέστη επικίνδυνο, ενώ οι τεχνικοί διαπιστώνουν ότι δεν μπορεί ούτε να επισκευαστεί, αφού βρίσκεται πάνω σε δύο ρήγματα

Ο Δήμος Δυτικής Αχαΐας εν μέσω οικονομικής κρίσης αναγκάστηκε να μισθώσει νέο κτίριο για να στεγάσει τις υπηρεσίες του αλλά έκτοτε το στεγαστικό πρόβλημα των υπηρεσιών του παραμένει οξύτατο.

Επειδή παρά το γεγονός ότι η περιοχή με την υπ' αριθμ. οικ5322/Α32/8-7-2008 Κοινή Υπουργική Απόφαση (Ε.τ.Κ. Τχ Β', φ.1336/8-7-2008 οριοθετήθηκε ως σεισμόπληκτη, μέχρι σήμερα καμία διαδικασία αποκατάστασης δεν έχει ολοκληρωθεί.

Επειδή με το έγγραφο 2115/25-1-2102 του κ. Δημάρχου Δυτικής, ζητείται από την Πολιτεία να αναλάβει την χρηματοδότηση του έργου, ανέγερσης νέου Δημαρχιακού κτιρίου στην πόλη της Κάτω Αχαΐας, προκειμένου να στεγάσει επαρκώς τις υπηρεσίες του και να λειτουργήσει ως σύγχρονος Δήμος.



ΕΡΩΤΩΝΤΑΙ

οι κκ Υπουργοί



Πότε και πως θα ικανοποιήσουν το αίτημα του Δήμου Δυτικής Αχαΐας;





Οι ερωτώντες βουλευτές

Μαρία Κανελλοπούλου

Σοφία Σακοράφα

Χαρά Καφαντάρη

Γιάννης Σταθάς

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου